Bitmapa na wektor - wstęp
Zamiana bitmapy na wektor to dość częsta praktyka w przypadku korzystania z programów wektorowych takich jak np. Inkscape. Dlatego też w niniejszym artykule zajmiemy się tym ważnym tematem.
Przykładowo potrzebujemy mieć narysowany w programie wektorowym Inkscape wiatrak, którego zdjęcie zostało nam dostarczone i teraz wystarczy przerobić je na wektory. Warto jednak wiedzieć o kilku zależnościach. Gdy nie jest nam koniecznie potrzebny cały obraz lecz tylko sam obiekt to lepiej jest wyciąć go z tego zdjęcia i jego samego poddać obróbce wektorowania niż całe zdjęcie. Dlaczego? Dlatego, że prawdopodobnie utworzy się nam cała masa niepotrzebnych ścieżek, które mogą znacznie spowalniać pracę nad obrazkiem. Wierzcie mi nawet szybki komputer może nie dać rady przy bardzo skomplikowanym zdjęciu. Tym bardziej, gdy załadujemy kilka takich obiektów.
Spójrzmy na przykład
Wgrywamy przykładowe zdjęcie do inkscape - np. przeciągamy je z innego okna lub z menu górnego wybieramy Plik->Importuj->(ustawiamy na dole okna, które się powinno teraz uruchomić "Wszystkie typy plików" - by były widoczne również bitmapy) i wybieramy zdjęcie z dysku naszego komputera.
Zmiana koloru wypełnienia
Obiekty nakładają się na siebie
Wyrównanie obiektów
Grupowanie obiektów
Zmiana koloru i stylu obrysu
Przekształcanie obiektów
Narzędzie elipsy
Jak narysować gwiazdę
Rysowanie ołówkiem
Pióro - do czego może się przydać
Tekst w Inkscape
Pisanie wzdłuż ścieżki
Efekty specjalne na tekście
Warstwy w Inkscape
Przykład użycia warstw
Metody tworzenia obiektów wektorowych
Co nadaje życia obiektom?
Rysowanie z pomocą linii pomocniczych
Bitmapa na wektor - wstęp
Gradient - nakładanie
Bitmapa na wektor - kontury
Wektoryzacja z zachowaniem kolorów
Upraszczanie wektorowych obiektów
Gradient - zaawansowane opcje