Animacja 2d

Montaż filmu
Grafika 3D
Tworzenie muzyki
Kcik pocztkujcego

Gimp Import postaci i elementów do Toon Boom Studio

    Zajmiemy się teraz importem właśnie pobranych elementów z naszej strony, czyli pingwinów, sanek oraz tła.

toon_boom_1.jpg

Uruchamiamy program Toon Boom Studio i tworzymy swój pierwszy projekt. Ustawiamy rozdzielczość oraz wpisujemy nazwę projektu.

toon_boom_2.jpgProgram powinien się uruchomić i wyglądać mniej więcej tak jak obok. Wybieramy wtedy z menu górnego "Import file..." i kolejno wstawiamy dopiero co ściągnięte z naszej strony obiekty.
toon_boom_3.jpg

Przy wstawianiu nowych obiektów oczywiście możemy zmieniać ich wielkość a nawet musimy zmienić, by dopasować obiekty do naszej sceny. By to zrobić zaznaczamy obiekt (pamiętajmy, że niekiedy składa się on z wielu elementów i musimy zaznaczyć je wszystkie) a następnie "łapiemy" myszą kwadracik i przytrzymując shift w celu zachowania proprcji obrazka zmniejszamy/zwiększamy nasz obiekt.

Zauważmy również, że w dolnej części linii czasu pojawiają się kolejne elementy - iglo, sanki itd.

toon_boom_4.jpg

Następnie przełączamy w tryb widoku kamery za pomocą ikonki po prawej stronie u góry. Oraz za pomocą narzędzia "Select" ale nie tego u góry lecz u dołu przesuwamy w odpowiednie miejsca nasze obiekty mniej więcej tak jak na rysunku obok.

Pozostaje teraz dorysować sznurek od sanek, który trzyma dorosły pingwin.

toon_boom_5.jpg

Aby tego dokonać przełączamy program w tryb rysowania, przechodzimy na warstwę sanki i rysujemy nasz sznurek.

Tym sposobem mamy ukończoną pierwszą klatkę filmu, czyli ustawienie początkowe.



Czytaj dalej: Import postaci i elementów
Różne

copyright © Pcwiedza.pl