Animacja 2d

Montaż filmu
Grafika 3D
Tworzenie muzyki
Kcik pocztkujcego

Gimp Multiplan - animacja w głąb sceny

    W tym artykule ukażemy animację w głąb sceny, którą sobie uprzednio przygotowaliśmy.

     Drzewa są ustawione na dwóch różnych płaszczyznach odsuniętych od siebie, postać zaś znajduje się najbliżej kamery. Zatem animując ruch kamery do przodu postać powinna zniknąć najpierw później pierwsze drzewa a na końcu drugie.

Zatem do dzieła! Zróbmy animację w głąb sceny.

toon_boom_40.jpg

Zaznaczamy wszystkie warstwy w pierwszej klatce filmu (myszką jedziemy z góry na dół zaczynając od pierwszej warstwy). Kopiujemy do schowka wszystkie warstwy ctrl+c a następnie zaznaczamy w podobny sposób wszystkie warstwy ale tym razem w 40 klatce i klikamy ctrl+v. Teraz mamy to samo od klatki 1-40.
toon_boom_41.jpg

Teraz tworzymy warstwę "Peg", do której doczepimy kamerę. Klikamy więc na button "Add Peg Element" i łapiemy warstwę kamery tak by podlegała pod tą warstwę jak na rysunku obok - ma się pojawić wcięcie (odsunięcie od brzegu) w kamerze.

Następnie klikamy prawym klawiszem myszy na pierwszej klatce w warstwie "Peg" i wybieramy "Add KeyFrame". Tak samo postępujemy z ostatnią klatką czyli 40 w warstwie "Peg".

W kolejnym kroku wybieramy narzędzie "Motion" z lewego menu. Zobaczmy, że na ekranie pojawi się kamera, którą będziemy mogli od teraz przestawiać.

toon_boom_42.jpg
Robimy zatem ruch kamerą, jednak w tym widoku ciężko będzie zrobić ruch w głąb, dlatego też przełączamy widok na boczny.
toon_boom_43.jpg
Teraz łapiemy kamerę i przesuwamy ją w prawo.
toon_boom_44.jpg
Przełączmy z powrotem na widok kamery z prawej strony u góry, włączmy play i cieszmy się animacją w głąb sceny!


Czytaj dalej: Tworzenie animacji - tutorial
Różne

copyright © Pcwiedza.pl