Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies

Kącik początkującego
Dobre programy - tutoriale
Programy biznes
Programowanie PHP

nauczycieli Jak kupić na Allegro? - bezpieczeństwo

      Załóżmy, że chcemy poprawić nagłośnienie w naszym samochodzie. Zanim powierzymy sprawę fachowcom warto poczytać na ten temat w Internecie. Kiedy już dowiemy się, że do zamontowania lepszych, większych głośników w drzwi naszego samochodu potrzebne nam będą dystanse wykonane najlepiej z MDF-u możemy przejść do następnego etapu czyli najprościej poszukać... na allegro.pl.


Jak kupić na Allegro? - aspekt bezpieczeństwa

      Najprościej - rejestrujemy konto na www.allegro.pl , następnie wchodzimy na stronę główną i wpisujemy w wyszukiwarkę: dystanse mdf.
Otrzymujemy spis przedmiotów pasujących do naszego zapytania. Czasem, gdy wyników jest za mało warto zaznaczyć opcję: szukaj w tytułach i opisach.
Na co warto zwrócić szczególną uwagę wybierając dany produkt i sprzedawcę?
Oprócz ceny jest kilka innych czynników, które warto rozpatrzeć podczas kupna towaru. Między innymi będą to:

  • Ile komentarzy pozytywnych ma dana osoba
  • ile i jakie komentarze negatywne ma sprzedający - zobacz jakie są to komentarze. Niekoniecznie muszą świadczyć one o nieuczciwości sprzedawcy, warto rozróżnić "ciężkość" komentarzy np. "towar doszedł, ale z kilkudniowym opóźnieniem" - myślę że nie ma go co porównywać z komentarzem: "zapłaciłem a nie wysłał towaru".
  • jakość towaru - często, gdy ktoś handluje cały czas towarem to w komentarzach możemy znaleźć wiele informacji od kupujących np. "Towar super jakości - polecam", lub "Produkt wykonany bardzo dobrze" itp.
  • dokładnie czytaj opisy produktów - często niska cena bierze się z jakiegoś określonego powodu, np. kupujemy aparat fotograficzny dużo taniej, ale nie ma on w sobie karty pamięci. Gdy dokupimy ją to w sumie może się okazać, że zapłaciliśmy drożej niż w sklepie...
  • nie kupuj drogich przedmiotów od osób mających zaledwie kilka komentarzy pozytywnych, lub od osób, które mają sporo negatywów.

Reklamacje pocztowe - zmniejszają ryzyko

     Jeśli paczka do nas nie dotrze, pomimo że za nią zapłaciliśmy np. przelewem, to należy sprawę wyjaśnić, nie warto wystawiać od razu komentarza negatywnego, wystarczy napisać do sprzedawcy, że paczka nie doszła i żeby podał numer druczku przewozowego Poczty-Polskiej. Możemy wówczas udać się na pocztę i sprawdzić, czy nie ma tam paczki do nas, być może dotarła, jednak listonosz nikogo w domu nie zastał, a zostawione przez niego avizo zaginęło w starcie reklam.


Nawet gdyby paczka rzeczywiście zginęła na poczcie to sprzedający otrzyma zwrot kosztów oczywiście maksymalnie 10x koszt wysyłki plus koszt wysyłki, czyli mniej jeśli wysłanie kosztowało 10zł to maksymalnie sprzedający odzyska 110zł. Więc jeśli wartość towaru była większa zawsze można się dogadać, i np. podzielić straty. Jeśli cena towaru jest dużo większa to warto wysłać paczkę z zadeklarowaną wartością, wówczas gdyby paczka zginęła otrzymamy zwrot kosztów.
Aby móc złożyć reklamację na poczcie trzeba poczekać 2 tygodnie od wysłania paczki, gdyż jest to okres, który paczka może oczekiwać na poczcie na odebranie (w przypadku, gdy listonosz nie zastanie nikogo w domu i zostawi avizo).
Wtedy poczta wysyła list do odbiorcy paczki z zapytaniem, czy nie otrzymał paczki, chroni to w pewien sposób sprzedawcę przed potencjalną próbą oszustwa ze strony odbiorcy, czyli w przypadku gdyby odebrał paczkę sprawa wyjdzie na jaw i sprzedający otrzyma informację, że paczka została doręczona.
Natomiast, gdy okaże się, że paczka zginęła na poczcie, to sprzedawca otrzyma zwrot przynajmniej części kosztów paczki więc ryzyko w końcu nie jest tak duże.

Teraz pokażemy krok po kroku jak kupić dany towar na allegro.



Zobacz inne:

copyright © Pcwiedza.pl