Gęstość przedmiotów - manipulacja
O gęstości obiektów pisałem już wcześniej, ale teraz nadszedł czas pokazać na przykładzie jak może oddziaływać gęstość ciała na pozostałe obiekty. Wrócimy do naszego przykadu z dwiema piłkami i trójkątem a zwiększać będziemy masę piłki.
Prawa fizyki są bardzo ciekawe. Tu za pomocą silnika do gier Corona SDK możemy nieco pomanipulować i przetestować co by było gdyby...
Korzystając z uprzednio napisanego już kodu zróbmy małą próbę i zwiększmy gęstość czyli density naszej piłki o nazwie pilka_plazowa_mala z 0 na 5:
physics.addBody(pilka_plazowa_mala, {radius=50, density=5, friction=1, bounce=0.3})
Oczywiście gdy zwiększyłem gęstość trójkąta to nie latał już tak łatwo jakby był zrobiony ze steropianiu...
Proponuję w ramach ćwiczeń dokonać kilka zmian i zobaczyć czego można oczekiwać od silnika gier jakim jest Corona SDK. Zapraszam do samodzielnych testów.
Czytaj dalej: Fizyka w grach 2d - Android
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548
Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548