Jak poruszać obiekt po elipsie?
Gdy zajdzie potrzeba poruszania obiektu po elipsie wówczas możemy skorzystać z opisanego już wcześniej wzoru na ruch po okręgu i go nieco zmodyfikować.
By obracać obiekt wokół punktu po elipsie wystarczy zastosować wzory
x=a=c_x*sin(kąta)
y=b=c_y*cos(kąta)
Oczywiście
- c_x to jest promień elipsy w x
- zaś c_y to promień elipsy w y
Po tej zmianie kodu otrzymujemy ruch piłki po elipsie, co zostało zaznaczone na obrazku obok. Najlepszym jednak sposobem na sprawdzenie tego jest samodzielne uruchomienie kodu. |
Nie kopiuję całego kodu a jedynie te miejsca, gdzie są jakieś zmiany:
promien_x=200
promien_y=100
function przesun()
pilka_plazowa_mala.x=srodek_x+promien_x*math.sin(i)
pilka_plazowa_mala.y=srodek_y+promien_y*math.cos(i)
i=i+0.2
if i==360 then i=0 end
end
Zobaczmy sami. Promień naszej elipsy ma teraz w x 200 pikseli zaś w y 100pikseli. Po uruchomieniu programu widać ewidentnie, że piłka nie porusza się już po okręgu...
Czytaj dalej: Jak poruszać obiekt po okręgu?
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548
Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548