Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Jak przesunąć obrazek - Android

     Celem tego artykułu jest ukazanie w jaki sposób możemy przesuwać obiekty np. obrazki po ekranie naszego smartfonu czy tabletu.
 
     Sama operacja przesunięcia obrazka nie jest trudna. Wystarczy tylko nowo wyświetlonemu obiektowi przypisać nowe współrzędne.
corona_sdk_11.jpg

Zanim to zrobimy warto sobie uświadomić, że lewy górny róg to pozycja x=0 i y=0, natomiast zwiększanie tej wartości to przesuwanie obiektu w lewo przy zwiększaniu x i w dół zwiększając parametr y. Co zostało ukazane obok na zdjęciu.

Uwaga! Najlepiej przyswaja się materiał samemu testując, dlatego obrazek piłka można pobrać stąd: pilka_plazowa.png  i koniecznie testuj samodzielnie!


Jak przesunąć obrazek w Androidzie?


      Opiszemy tu dwa sposoby. Jeden podając konkretne położenie a drugi wartość względną, czyli o ile przesunąć obiekt a nie w jaki konkretnie punkt x,y.



Przesunięcie obiektu w konkretne miejsce x,y

obiekt.x = wartość_w_pikselach
obiekt.y = wartość_w_pikselach

Zobaczmy to w praktyce. W uprzednio wyświetlonym obrazku dokonujemy następujących zmian.
local pilka_plazowa display.newImage("pilka_plazowa.png")

pilka_plazowa
.x=400
pilka_plazowa
.y=700


Czyli dodajemy dwie linijki ustawiające parametr x i y.

corona_sdk_10.jpg

Zobaczmy efekt obok. Piłka została przesunięta do punktu x=300 i y=700.

Wystarczy to porównać z pierwszym na tej stronie, gdzie wartości te były x=300 a y=400.

Co się stanie, gdy przekroczymy ilość pikseli dostępnych na ekranie?
Po prostu obiekt zniknie nam sprzed oczu lub będzie tylko częściowo widoczny.



Przesunięcie obiektu o zadaną ilość pikseli

Gdy zależy nam na tym, by przesunąć obiekt o zadane np. 200 pikseli w prawo lub lewo w górę lub dół to wystarczy zastosować funkcję:

translate(xdelta, ydelta)

Przy czym x i y mogą być ujemne. Przykładowo przesuniemy naszą piłkę w górę i w lewo o x=150 i y=400.

Do kodu będziemy musieli dodać jedną linijkę:

pilka_plazowa:translate(-150, -400)

Zobaczmy co się stanie:

corona_sdk_12.jpg

W porównaniu z poprzednim obrazkiem piłka przesunie się o zadane 150 pikseli w lewo i 400 w górę.

corona_sdk_13.jpg

Gdybyśmy nie dali minusa czyli dla kodu: pilka_plazowa:translate(-150, -400)
obiekt przemieściłby się w prawo i w dół co spowodowałby, że niemalże uciekłby nam sprzed oczu.

Efekt jest widoczny obok.



Czytaj dalej: Jak wyświetlić obrazek - Android
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl