Jak sprawić, by obiekt podążał za dotykiem
Teraz dokonamy drobnej modyfikacji, by nasza piłka po dotknięciu/kliknięciu przemieszczała się w miejsce kursora aż do jej upuszczenia.
Wróćmy do naszego kodu, do którego dodamy kilka linijek:
local pilka_plazowa = display.newImage("pilka_plazowa.png")
function odczyt(event)
if event.phase=="began" then
pilka_plazowa.x=event.x
pilka_plazowa.y=event.y
end
if event.phase=="moved" then
pilka_plazowa.x=event.x
pilka_plazowa.y=event.y
end
end
Runtime:addEventListener("touch", odczyt)
To co różni nasz kod od poprzedniego to dodana obsługa fazy zdarzenia moved. Dzięki temu dotknięty obiekt będzie przemieszczał się w te miejsca ekranu, gdzie go palcem przemieścimy. Program zarówno w przypadku fazy began i moved ma robić to samo zatem można a nawet powinniśmy się zdecydować uprościć kod funkcji odczyt na:
function odczyt(event)
if event.phase=="began" or event.phase== "moved" then
pilka_plazowa.x=event.x
pilka_plazowa.y=event.y
end
end
Jeśli wystąpi faza began lub moved to przemieszczamy obiekt w miejsce zdarzenia. Warto wkleić ten kod do edytora i przetestować co się będzie działo.
Czytaj dalej: Obsługa dotyku w smartfonach
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548
Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548