Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Jak zmienić przeźroczystość obiektów w Androidzie

     Wczytując obrazki do gry możemy sprawić, że będą one miały zwiększoną przeźroczystość czyli nie zasłonią w stu procentach tego co jest za nimi. Dzięki tej właściwości można uzyskać wiele ciekawych efektów.

Do tego służy bardzo prosty w użyciu atrybut a mianowicie alpha. Zobaczmy jak to wygląda w praktyce:

corona_sdk_18.jpg

Dopiszmy linijkę kodu:

pilka_plazowa.alpha=0.25 
Uruchomienie programu pokaże małą piłeczkę, która będzie miała przeźroczystość na poziomie jednej czwartej.




Możliwość zmiany przeźroczystości jest nieoceniona w grach, gdyż można np. zrobić efekt skucia przez naszego bohatera przy zderzeniu się np. z kimś lub czymś poprzez migotanie i gdy skucie jest całkowicie to na końcu wygasić obiekt a w przypadku gdy bohater tylko częściowo stracił żywotność można powrócić do alpha równego 1.

Można też dzięki przeźroczystości uzyskać ciekawe efekty na tekście np. przy wyborze z menu gry jakiejś opcji pozostałe mogą się np. wygasić itd.


Czytaj dalej: Jak wyświetlić obrazek - Android
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl