Obsługa dotyku w obiekt - Android
W tym artykule zajmiemy się wyłapywaniem dotyku konkretnego obiektu oraz wywołaniem odpowiedniej akcji. Tym razem program będzie trochę bardziej użyteczny niż wyłapywanie dotyku niezależnie od miejsca. To już zaczątek do sterowania obiektami...Pierwszą rzeczą jaką musimy zrobić to wyświetlić obrazek a następnie dodać do niego śledzenie zdarzenia jego dotknięcia. Wykorzystamy znaną już na piłkę plażową.
local pilka_plazowa = display.newImage("pilka_plazowa.png")
function odczyt(event)
if event.phase=="began" then
print ("Dotyk!")
end
end
pilka_plazowa:addEventListener("touch", odczyt)
Nie będę już teraz dokładnie opisywał wszystkiego, bo było to już opisane w poprzednim artykule lecz skupię się na różnicy. Mianowicie wyświetlamy obrazek piłki i przypisujemy go zmiennej pilka_plazowa.
Następnie zamiast Runtime:addEventListener wpisujemy pilka_plazowa:addEventListener i to jest właściwie główna zmiana.
Czytaj dalej: Obsługa dotyku w smartfonach
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548
Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548