Tarcie w Corona SDK - Przykłady
Kolejnym tematem, który warto przetestować jest tarcie o którym już wspominałem ale obiecałem, że omówię go dokładniej. Teraz chciałbym ukazać kilka przykładów ilustrujących działanie tego parametru.Współczynnik tarcia to bardzo ważny parametr i teraz, kiedy mamy do dyspozycji upadające piłeczki na trójkątną powierzchnię to możemy wykonać kilka ćwiczeń, które pomogą zrozumieć i oswoić się z tym parametrem w silniku do gier Corona SDK.
Wracając do naszego przykładu zmienimy teraz parametr friction (tarcie) z 1 na 0 dla naszego trójkąta:
physics.addBody(trojkat, {density=0, friction=0, bounce=0.3, shape=ksztalt_trojkata})
Zobaczmy co się stanie.
Jak zablokować rotowanie obiektu?
Są sytuacje, gdy nie chcemy, by obiekt ulegał ruchowi obrotowemu nawet wtedy, gdy siła zewnętrzna realnie by to spowodowała. Takie przypadki są znane i potrzebne, np. gdy poruszamy postacią i przy nadaniu jej określonej siły chcemy, by przesunęła się czy też skoczyła jednak, by się nie przewracała, bo jak tu dalej sterować bohaterem, który leży...?
Do tego służy parametr:
obiekt.isFixedRotation= true
W ten sposób, gdy dodamy do naszego kodu:
trojkat.isFixedRotation=true
Teraz choćbyśmy nie wiadomo jakie wartości tarcia ustawiali to trójkąt się i tak nie przewróci. |
Czytaj dalej: Fizyka w grach 2d - Android
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548
Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548