Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Tarcie w Corona SDK - Przykłady

    Kolejnym tematem, który warto przetestować jest tarcie o którym już wspominałem ale obiecałem, że omówię go dokładniej. Teraz chciałbym ukazać kilka przykładów ilustrujących działanie tego parametru.

      Współczynnik tarcia to bardzo ważny parametr i teraz, kiedy mamy do dyspozycji upadające piłeczki na trójkątną powierzchnię to możemy wykonać kilka ćwiczeń, które pomogą zrozumieć i oswoić się z tym parametrem w silniku do gier Corona SDK.

Wracając do naszego przykładu zmienimy teraz parametr friction (tarcie) z 1 na 0 dla naszego trójkąta:

physics.addBody(trojkat, {density=0friction=0bounce=0.3shape=ksztalt_trojkata})

 Zobaczmy co się stanie.

corona_sdk_69.jpg

Ponieważ tarcie trójkąta jest zerowe dlatego po uderzeniu ciężkiej piłki nie zachwiał się wcale lecz przesunął się on spychając lżejszą piłkę w prawą stronę.


corona_sdk_70.jpg

Gdy jednak tarcie jest ustawione na standardowe 1 to wówczas obiekt ulega tylko lekkiemu przesunięciu w prawo i zachwianiu jednak nie przewraca się.

corona_sdk_71.jpg
Kolejna już zmiana tarcia trójkąta na wartość 5 powoduje daleko idące konsekwencje. Ponieważ siła uderzenia piłki na trójkąt nie może zostać zużyta na jego przesunięcie bo tarcie jest zbyt duże to ulega on gwałtownemu obrotowi i upadkowi w na inny bok.

 Jak zablokować rotowanie obiektu?

     Są sytuacje, gdy nie chcemy, by obiekt ulegał ruchowi obrotowemu nawet wtedy, gdy siła zewnętrzna realnie by to spowodowała. Takie przypadki są znane i potrzebne, np. gdy poruszamy postacią i przy nadaniu jej określonej siły chcemy, by przesunęła się czy też skoczyła jednak, by się nie przewracała, bo jak tu dalej sterować bohaterem, który leży...?

Do tego służy parametr:

obiekt.isFixedRotationtrue

 W ten sposób, gdy dodamy do naszego kodu:

trojkat.isFixedRotation=true

corona_sdk_73.jpgTeraz choćbyśmy nie wiadomo jakie wartości tarcia ustawiali to trójkąt się i tak nie przewróci.


Czytaj dalej: Fizyka w grach 2d - Android
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl