Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Corona Project Manager - edytor

    By efektywnie korzystać z możliwości jakie daje nam silnik Corona SDK warto skorzystać z jednego z edytorów ułatwiających pracę w tym środowisku. W tym artykule zajmiemy się projektem Corona Project Manager.

  Występuje wiele różnych edytorów, narzędzi ułatwiających pracę z naszymi grami i aplikacjami mobilnymi w Androidzie i systemie iOS. Pierwszym z nich z którym powinniśmy się zaznajomić to konkretny edytor, który pomoże nam zorganizować nasze projekty w jedną całość grupując wszystkie pliki oraz dając dużo innych korzyści w postaci chociażby podpowiedzi czy też kolorowania składni.
Kolejne narzędzia mogą pomagać nam tworzyć obrazki ułatwiające pracę nad duszkami, którymi posługujemy się, by animować konkretne postacie w naszej grze. Są też programy, które ułatwią nam zarządzanie fizyką oraz kolizjami w naszych grach.
Przyjrzyjmy się jednak naszemu tytułowemu edytorowi Corona Project Manager.

Instalacja Corona Project Manager

   Program ściągamy ze strony: www.coronaprojectmanager.com/download/

Po zainstalowaniu trzeba jeszcze sprawić, by zaczął on współpracować z symulatorem silnika Corona SDK, co pozwoli nam na uruchamianie programów bezpośrednio z edytora Project Manager za pomocą przycisku "play".

Konfiguracja Corona Project Manager

corona_sdk_01.jpg
Po uruchomieniu programu wybieramy z menu Edit->Peryferences i w nowo otwartym oknie będąc w zakładce General klikamy na button "Browse", który otworzy kolejne okienko umożliwiające nam wskazanie programowi, gdzie jest na naszym dysku zlokalizowany symulator Corona SDK. Może to być np. c:\Program Files Corona SDK i stamtąd należy wybrać "Corona Simulator" i zatwierdzić wszystko.

Teraz programy powinny uruchamiać się w edytorze wywołując symulator Corony.

Tworzenie projektów i grup projektów


corona_sdk_02.jpg
By utworzyć nową grupę projektów, klikamy na "New Group" wpisujemy nazwę np. "Projekty" i zatwierdzamy.
corona_sdk_03.jpg
W nowej grupie tworzymy projekt klikając na przycisk "New Project" i wpisujemy jego nazwę np. "Projekt", która powinna się pojawić w grupie projektów. Dodatkowo możemy wybrać urządzenie na którym będziemy testować programy w symulatorze i ewentualnie katalog bazowy, gdzie mają być wgrywane pliki naszego projektu.

Tworzenie pliku wykonywalnego i plików pomocniczych


corona_sdk_04.jpg
Jak wiadomo nie od dziś Corona SDK korzysta z języka programowania o nazwie LUA. Wykonywalnym plikiem jest plik o nazwie main.lua. Tworzymy zatem go klikając na przycisk "New Asset"
corona_sdk_05.jpg
Nowo otwarte okienko zatwierdzamy, bo standardowo będzie tam wpisana nazwa "main" co utworzy nam nowy plik o nazwie
"main.lua".
corona_sdk_06.jpg
W tej chwili możemy już pisać nasze programy!
Zauważmy, że w naszym projekcie po lewej stronie pojawił się plik nazwie, którą wybraliśmy a także, gdy klikniemy na nim dwukrotnie to otworzy się też edytor w oknie głównym, co zostało zaznaczone na czerwono obok.


Czytaj dalej: Problemy z Corona SDK
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl