Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Fizyka w grach 2d - Android

    Silniki do tworzenia gier zdejmują z programistów ogromny ciężar tworzenia wszystkiego od zera. Jednym z elementów, które wymagają dużego wkładu czasowego i intelektualnego jest odwzorowanie zjawisk fizycznych w świecie gry. Często w "grę" wchodzi matematyka wyższa. No cóż... w Corona SDK wystarczy ją tylko włączyć...

Włączamy fizykę w grach

      Samo utworzenie i wyświetlenie bohaterów czy też przeciwników to jedno a umieszczenie ich w świecie odwzorowującym świat na ziemi, na księżycu czy też na innej planecie to drugie. Bardzo pomocny jest wówczas silnik fizyki gier.

Gdy go uruchomimy i naszym postaciom w grze nadamy właściwość dynamiczną to wówczas będą one podlegać prawom fizyki takim jak np. grawitacja. W związku z czym te obrazki/obiekty, które dodamy do silnika fizyki natychmiast zaczną spadać w dół (o ile grawitacja jest dodatnia na naszej planecie) i w zależności czy będą miały się na czym zatrzymać to pozostaną w zasięgu naszego wzroku, czyli na ekranie, bo w przeciwnym przypadku przepadną w otchłani spadając w dół smartfonu poniżej tego co jest aktualnie wyświetlane.

Żeby nie mówić tylko teoretycznie to zajmijmy się przykładem, który wyświetli piłkę spadającą w dół pod wpływem grawitacji.

local physics = require("physics")
physics.start
()
local pilka_plazowa_mala display.newImage("pilka_plazowa_mala.png"
)

physics.addBody(pilka_plazowa_mala, {density=1friction=0.5bounce=0.3})

  • Najpierw dołączamy do naszego kodu bibliotekę physics za pomocą polecenia require. Następnie włączamy ją poleceniem physics.start().

  • Wyświetlamy małą piłkę pilka_plazowa_mala.png (warto ją ściągnąć na dysk i dołączyć do projektu) - bo przecież w naszym świecie muszą być jakieś obiekty, żeby mogła działać na nie grawitacja i inne prawa fizyki...

  • Gdybyśmy teraz uruchomili program to piłka pojawiłaby się nieruchomo w lewym górnym rogu. Nic by się nie stało. Dlaczego?
    Bo musimy jeszcze naszą piłkę dołączyć do świata fizyki poleceniem addBody. Parametry jakie musimy ustawić to density- gęstość, friction - tarcie oraz baunce - odbicie/sprężystość podczas kolizji.
corona_sdk_56.jpg

Teraz, gdy uruchomimy nasz program to piłeczka poleci w dół podobnie jak naszym świecie by się to stało pod wpływem przyciągania ziemskiego.



Czytaj dalej: Fizyka w grach 2d - Android
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl