Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Jak poruszać obiekt po elipsie?

     Gdy zajdzie potrzeba poruszania obiektu po elipsie wówczas możemy skorzystać z opisanego już wcześniej wzoru na ruch po okręgu i go nieco zmodyfikować.

By obracać obiekt wokół punktu po elipsie wystarczy zastosować wzory

x=a=c_x*sin(kąta)

y=b=c_y*cos(kąta)

Oczywiście

  • c_x to jest promień elipsy w x
  • zaś c_y to promień elipsy w y

corona_sdk_85.jpg

Po tej zmianie kodu otrzymujemy ruch piłki po elipsie, co zostało zaznaczone na obrazku obok. Najlepszym jednak sposobem na sprawdzenie tego jest samodzielne uruchomienie kodu.

Nie kopiuję całego kodu a jedynie te miejsca, gdzie są jakieś zmiany:

      promien_x=200       
      promien_y=100

function przesun
()         
          
pilka_plazowa_mala.x=srodek_x+promien_x*math.sin(i
)
          
pilka_plazowa_mala.y=srodek_y+promien_y*math.cos(i
)
          
i=i+
0.2

          
if i==360 then i=
0   end
end

Zobaczmy sami. Promień naszej elipsy ma teraz w x 200 pikseli zaś w y 100pikseli. Po uruchomieniu programu widać ewidentnie, że piłka nie porusza się już po okręgu...

Czytaj dalej: Jak poruszać obiekt po okręgu?
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl