Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Jak sprawić, by obiekt przesunął się w miejsce dotyku

     Robi się coraz ciekawiej. Tym razem zajmiemy się tym, by obiekt przemiścił się w miejsce gdzie klikniemy.

    By nie komplikować sprawy posłużę się poprzednio utworzonym już kodem i go jedynie nieco zmodyfikuję. Mamy zatem wyświetlony obiekt - piłkę plażową klikając bądź też dotykając ją wywoływaliśmy akcję ściśle określoną w funkcji.

local pilka_plazowa display.newImage("pilka_plazowa.png"

function  
odczyt(event
  if 
event.phase=="began" then  
    pilka_plazowa
.x=event.x
    pilka_plazowa
.y=event.y
  end 
end 

Runtime:addEventListener("touch"odczyt

Zmiany jakie tu wykonałem w porównaniu do uprzedniego kodu to:

  • w funkcji odczyt zamiast powodować, ze piłka zniknie ustawiłem współrzędne w której się obecnie piłka znajduje na współrzędne punktu który został dotknięty czyli pilka_plazowa.x=event.x i analogicznie dla osi y.
  • Drugą zmianą jaką trzeba było wykonać to zmienić pilka_plazowa:addEventListener na Runtime:addEventListener dlatego, że chcemy wywołać zdarzenie nie wtedy, gdy klikniemy na piłce lecz w dowolnym punkcie ekranu

corona_sdk_48.jpg

Piłka pod wpływem dotyku przemieściła się w dół. Każde kliknięcie/dotknięcie zmienia położenie piłki.



Czytaj dalej: Obsługa dotyku w smartfonach
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl