Animacja 2d
Tworzenie gier 2D i 3D

Montaż filmu
Grafika 3D
Tworzenie muzyki
Kcik pocztkujcego

Gimp Multiplan - czym jest

   A teraz zróbmy coś ciekawego. Otóż animacja 2D to wcale nie jest tylko ruch w lewo w prawo czy też góra i dół. To także ruch w głąb sceny! Takie możliwości daje program Toon Boom Studio.

    Generalnie jeśli ktoś z Was pracował w programie z warstwami takim jak np. Photoshop, Gimp i korzystał z nich to wie, że warstwy można porównać do kartek położonych jedna na drugiej. W tej wyższej warstwie można wyciąć kawałek z niej i będzie widoczne to co jest poniżej. Można też zastosować jakby folię/kalkę o przeźroczystości np. 50% i będzie też prześwitywało w danym miejscu to co jest pod spodem.

Ruch w głąb sceny i nie tylko...

    W programie Toon Boom Studio to nie koniec możliwości. Tu te warstwy mogą być dodatkowo od siebie odsunięte w osi Z. Tak jak w programach 3D z tą jednak różnicą, że tu dalej są to kartki papieru, na których coś jest narysowane... Daje to jednak ciekawe możliwości, bo możemy dzięki temu uzyskać lepszą perspektywę, obiekty, które są umieszczone dalej inaczej się zachowują nawet przy ruchu w lewo i prawo niż gdyby były na jednej warstwie. 

    Dodatkowo uzyskujemy wspaniałą możliwość ruchu w głąb sceny! Zajmiemy się tym w następnym artykule. Teraz jednak spróbujmy narysować coś na różnych warstwach...

toon_boom_35.jpg

Narysujmy dwa proste drzewa za pomocą pędzla a następnie wypełnijmy je kolorem. W kolejnym kroku zduplikujmy warstwę. Czyli na warstwie drzewa klikamy prawym klawiszem i wybieramy "Duplikcate Element"

toon_boom_36.jpg

Teraz przełączamy tryb widoku na widok boczny - po prawej stronie trzecia od góry ikonka, co jest zaznaczone na zdjęciu obok na czerwono.

Następnie klikamy na odpowiednią warstwę, która się podświetli na ciemno zielono w oknie widoku. W naszym przypadku będzie to warstwa drzewa 2 (warto poklikać po innych, by zobaczyć co się stanie w oknie widoku).

toon_boom_37.jpg

Następnie łapiemy tą warstwę w oknie widoku i oddalamy ją od kamery...

toon_boom_38.jpg
Zobaczmy co się stało z drzewami. Pomimo, że nie zmniejszyliśmy ich fizycznie to jednak przez oddalenie w oku kamery wyglądają jakby były mniejsze. To dobrze! Tak ma być.
toon_boom_39.jpg

Dla lepszego efektu oddalmy jeszcze drugą warstwę drzew. Podczas animacji w głąb sceny to się nam przyda.

Zapraszamy teraz do drugiego artykułu, w którym utworzymy taką animację.



Czytaj dalej: Tworzenie animacji - tutorial
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/grafika/includes/funkcje.php on line 531

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/grafika/includes/funkcje.php on line 531

Różne

copyright © Pcwiedza.pl