Animacja 2d
Tworzenie gier 2D i 3D

Montaż filmu
Grafika 3D
Tworzenie muzyki
Kcik pocztkujcego

Gimp Rysowanie postaci w Toon Boom

   Kontynuujemy tu artykuł o rysowaniu twarzy. Tym razem zaopatrzymy ją w tułów, by stała się w pełni człowiekiem.

    Przy rysowaniu tułowia korzystamy z narzędzi pędzla. Tym razem trzeba będzie narysować coś samemu, ale nie ma co panikować trzeba narysować coś co jak najbardziej przypomina człowieka a później to poprawić, by faktycznie go przypominało.

toon_boom_24.jpg
Przy rysowaniu człowieka dużo mogą pomóc tu narzędzia takie jak np. kopiowanie ukazane już w poprzednim artykule (zaznaczamy obiekt - narzędzie "Select" ctrl+c i ctrl+v a następnie przenosimy gdzie trzeba). Przykładowo ręka prawa została skopiowana z lewej, prawy but również został zduplikowany z lewego.
toon_boom_25.jpg

Zobaczmy z resztą jak to wyglądało. Narysowana odręcznie postać na początku nie wygląda zbyt dobrze, dlatego decyduję się na skopiowanie ręki lewej wklejenie jej jako prawej. But prawy jak widać wyszedł zbyt szpiczasty oraz jest wiele linii przeciągniętych. Na szczęście wszystkiemu temu można zaradzić.

Zaznaczamy lewą rękę wraz z dłonią. Następnie kopiujemy ją, wklejamy i przenosimy na prawą stronę. Teraz pozostaje nam jeszcze odbić ją w poziomie. Jak to zrobić? Bardzo prosto. Zobaczmy poniżej...

toon_boom_27.jpg
Wystarczy wybrać narzędzie "Select" i przeciągnąć z lewej do prawej aż nastąpi lustrzane odbicie. Prawą rękę natomiast należy usunąć.
toon_boom_28.jpg
Wszelkie niedociągnięcia lub przeciągnięcia linii usuwamy narzędziem "Countur Editor". Na rysunku obok zostało usunięte przeciągnięcie linii z szyi z lewej strony. Trzeba będzie zrobić to samo z prawej.
toon_boom_29.jpg

Będąc w tym miejscu chciałbym jeszcze zwrócić uwagę na jeszcze jedną rzecz. Mając uruchomione narzędzie "Countur Editor" i zaznaczoną jakąś linie, np. szyję jak obok to jeśli wciśniemy w tym czasie klawisz ctrl to do kursora dołączy ikonka plusika. To oznacza, że możemy dodatkowo dodać nowy węzeł według, którego można dodatkowo linię.
toon_boom_26.jpg


Kopiujemy lewy but i wklejamy go w miejsce prawego. Gdyby kopiował się wraz z kawałkiem nogi wówczas wystarczy zaznaczyć niepotrzebne węzły narzędziem "Countur Editor" z lewego menu i nacisnąć na klawiaturze delete - węzeł zostanie usunięty a wraz z nim kawałek linii. Gdyby się usunęło za wiele można złapać ostatni węzeł i go przedłużyć a w razie potrzeby dodać kolejny węzeł na konturze jak to już pisałem wyżej.

Warto popróbować samemu. Wniosek jest jednak następujący, że wcale nie musi nam idealnie postać wyjść za pierwszym razem. Możemy ją narysować a później nieco poprawić do czego gorąco zachęcam.





Czytaj dalej: Tworzenie animacji - tutorial
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/grafika/includes/funkcje.php on line 531

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/grafika/includes/funkcje.php on line 531

Różne

copyright © Pcwiedza.pl