Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies

Kursy i tutoriale wideo informatyczne


Inkscape - grafika wektorowa
Dobre programy - tutoriale

Kącik początkującego
Katalog stron
Graficzne
Audio
Edukacyjne

Gimp Metody tworzenia obiektów wektorowych

    Nic nam nie pomoże nawet najlepsze narzędzie, jeśli nie będziemy umieli tworzyć estetycznych obiektów. Nawet poznanie pełnej funkcjonalności programu nic tu nie da.

    Całe szczęście oprócz zdolności manualnych do rysowania można skorzystać z różnych metod tworzenia grafik i mając choć trochę estetycznego wyczucia można tworzyć naprawdę godne podziwu obrazy. Owszem zdolności na pewno pomagają, ale również Ci, którzy nie mają wybitnych uzdolnień kreślarskich myślę, że przy odrobinie praktyki dadzą sobie radę w świecie wektorów.

W jaki sposób można zatem tworzyć obiekty?

Oczywiście nie jest to oficjalne stanowisko kreślarzy, lecz tylko moje zdanie i metod być może jest sporo, jednak chciałbym przedstawić te, które wydają się być ciekawe i z części z nich sam korzystam.

  • rysowanie myszką za pomocą ołówka programu graficznego - niełatwa praca, gdyż nawet osoby, które mają zdolności manualne przy rysowaniu tradycyjną metodą, czyli ołówkiem i kartką mogą mieć problemy, gdyż myszka rządzi się swoimi prawami i ciężko ją złapać jak ołówek w dwa palce i oprzeć o górną część dłoni.

  • rysowanie za pomocą tabletu - polecane tym, którzy mają duże zdolności rysownicze, myślę, że najlepiej by było użyć tabletu, który reaguje na nacisk, czyli można na nim umieścić kartkę papieru i rysować zwykłym ołówkiem po kartce a obraz jednocześnie za sprawą nacisków tworzony byłby również w komputerze

  • rysowanie na ekranie tabletu graficznego, czyli pisanie wskaźnikiem po specjalnym ekranie LCD - tak jak np. w dotykowych smartfonach

  • wektoryzacja szkicu - kolejna metoda to rysowanie na kartce a następnie zeskanowanie jej lub zrobienie zdjęcia a następnie wprowadzenie jej do programu Inkscape lub innego i przetworzenie jej na wektory lub też przerysowanie

  • odrys ze zdjęcia - zrobienie zdjęcia rzeczywistemu obiektowi a następnie jako bitmapa wprowadzenie go do programu i obrysowanie go w programie ręcznie - polecana metoda, gdyż osoby nawet bez wielkich zdolności graficznych mogą tworzyć zaawansowane obrazy na podstawie rzeczywistych obiektów. Oczywiście później można nieco zmodyfikować ich kształt, ale otrzymujemy swego rodzaju bazę do dalszej pracy

  • rysowanie techniczne - czyli z pomocą linii pomocniczych, bardzo przydatne, gdy mamy do przerysowania obiekt dokładnie zwymiarowany w rzeczywistości i dzięki linijce możemy zachować jego proporcje i w miarę szybko i łatwo tworzyć nowe obiekty

Kolejną sprawą jest to by uczyć się od doświadczonych grafików, nie pozostawać na stałym poziomie lecz ciągle zdobywać nowe dobre umiejętności, wzorować się na najlepszych twórcach oczywiście ich nie plagiatować, ale patrząc na ich dzieła wyrabiać sobie własną wrażliwość oraz własne krytyczne spojrzenie na różne dobre obrazy a dzięki temu utworzyć swoją własną metodę.



Czytaj dalej: Co nadaje życia obiektom?
Ebooki




copyright © Pcwiedza.pl