Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Gumbo - Jak wyznaczyć kształt w Corona SDK

      Gdy potrzeba nam w prosty sposób wyznaczyć kształt obiektu, wówczas z pomocą przychodzi nam darmowy program Gumbo, który z łatwością wyznaczy punkty graniczne kształtu. Zobaczmy jak to wygląda w praktyce.

    Wróćmy do naszego trójkąta, którego ciało fizyczne z rzeczywistym nie pokrywały się przez co program wadliwie przemieszczał piłeczki upuszczone na ten trójkąt.

gumbo_01.jpg

Ściągamy program o nazwie "Gumbo" a następnie po jego uruchomieniu klikamy na ikonce z samym plusem.

gumbo_02.jpg

W panelu po lewej stronie pojawi się nowy obiekt o nazwie dispObj_1. Wybieramy go i w prawym panelu klikamy na przycisk "Open" celem przypisania pustemu obiektowi naszego obrazka trójkąta, który wyszukujemy na swoim dysku twardym i zatwierdzamy.

gumbo_03.jpg

Teraz w panelu środkowym pojawi się nasz obrazek czyli trójkąt. Nam jednak zależy na tym, by wyznaczyć współrzędne naszego trójkąta więc zmieniamy najpierw parametr "Body shape"(kształt ciała) z standardowego Rectangle(prostokąt) na polygon czyli wielokąt.

Następnie wybieramy przycisk znajdujący się nieco niżej Edit shape. Pojawi się wtedy, gdy wybierzemy polygon zamiast rectangle.

gumbo_04.jpg
Następnie klikamy na ikonce z plusikiem i kolejno w miarę dokładnie w wierzchołki trójkąta.
gumbo_05.jpg
Po tej operacji powinien pojawić się kształt po lewej stronie o nazwie shape_1 a my możemy zamknąć okno klikając na Close.
gumbo_06.jpg

Na koniec pozostaje nam jeszcze włączyć silnik fizyczny za pomocą "Enable physics" oraz wygenerować kod w języku LUA, który utworzy się na dole pod obiektem gdy klikniemy na przycisk "Lua" w górnym pasku narzędzi. Teraz pozostaje nam skopiować kod lub jego część - w naszym przypadku będzie to wartość jaką przypisujemy zmiennej tablicowej shape_1, czyli { -149,149, 0,-149, 149,149 }.

Oczywiście program pozwala jeszcze na ustawienie parametrów typu położenie obiektu x,y, jego gęstości, poślizgu, sprężystości, rotacji, zmieny nazwy i innych parametrów a następnie wygenerować całkowity kod dotyczący tego obiektu. Warto się samodzielnie zaznajomić z programem w szczególności gdy nie jesteśmy jeszcze oswojeni dobrze z tymi parametrami.

Zobaczmy co się stanie z naszym programem, gdy zamienimy wartości dla zmiennej tablicowej ksztalt_trojkata na wyznaczone przez program Gumbo:

local ksztalt_trojkata={-149,1490,-149149,149}

corona_sdk_66.jpg

Zobaczmy teraz efekt działania naszego programu! Tak o to dokładnie chodziło. Teraz obiekt oraz jego fizyczny obraz się pokrywają i piłeczki spadając odbijają się od boków trójkąta, by polecieć każda w swoją stronę...



Czytaj dalej: Fizyka w grach 2d - Android
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl