Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Jak pracować na warstwach Corona SDK

     W silniku do tworzenia gier Corona SDK istnieje możliwość pracy na warstwach. Ten tryb pozwala na komfortowe zarządzanie wszystkimi obiektami naraz, które znajdują się na danej warstwie. Przykładowo możemy przesunąć wszystkie elementy tła jakby były jednym obiektem.

     Warstwy działają podobnie jak te w photoshopie. Może być na niej wiele obiektów jednak zarządzanie nimi jest znacznie łatwiejsze, bo wyłączenie całej warstwy wyłączy też i obiekty, które na niej się znajdują.

Tworzymy obiekty:

local krajobraz display.newImage("krajobraz.png")
local pilka_plazowa display.newImage("pilka_plazowa.png"
)
local moj_tekst=display.newText("Jestem sobie programem testowym"100200native.systemFont30)

corona_sdk_41.jpg

Tak wygląda ekran smartfonu po wyświetleniu tych wszystkich obiektów.

corona_sdk_42.jpg

Dodajmy teraz 2 grupy, które będą naszymi warstwami

po krajobrazie dodajemy:

local grupa_krajobraz=display.newGroup()
grupa_krajobraz:insert(krajobraz
)

 zaś po wyświetleniu piłki i tekstu wpisujemy:

local grupa1=display.newGroup()
grupa1:insert(pilka_plazowa
)
grupa1:insert(moj_tekst)

Na tę chwilę nic na ekranie smartfonu się nie zmieni jednak zobaczmy co się stanie, gdy będziemy wykonywać operację na konkretnej warstwie.

corona_sdk_43.jpg

Gdy przypiszemy wartości y nową wartość to cała grupa przesunie się a nie pojedynczy obiekt. Super! O to nam przecież chodziło! Dodajmy na końcu kod:

grupa1.y=550

Teraz wszystkie obiekty które poleceniem "insert" wstawiliśmy do grupa1 zareagują na przesunięcie y=550. Zobaczmy obok na zdjęcie - zarówno piłka jak i napis przemieszczą się.

corona_sdk_44.jpg

Pójdźmy dalej. Równie dobrze możemy zmienić parametr przeźroczystości całej grupy zamiast dokonywać jej przesunięcia. Zobaczmy na poniższy kod:

grupa1.alpha=0.4

Tym razem grupa1 czyli piłka i tekst staną się przeźroczyste i to co jest pod nimi czyli krajobraz zacznie prześwitywać nieco dając efekt podobny do patrzenia przez okno z witrażem.



Czytaj dalej: Problemy z Corona SDK
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl