Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Jak sprawić, by obiekt podążał za dotykiem

    Teraz dokonamy drobnej modyfikacji, by nasza piłka po dotknięciu/kliknięciu przemieszczała się w miejsce kursora aż do jej upuszczenia.

Wróćmy do naszego kodu, do którego dodamy kilka linijek:

local pilka_plazowa display.newImage("pilka_plazowa.png"

function  
odczyt(event

  if 
event.phase=="began" 
then 
    pilka_plazowa
.x=event.
x
    pilka_plazowa
.y=event.
y
  end   
  
if event.phase=="moved" 
then 
    pilka_plazowa
.x=event.
x
    pilka_plazowa
.y=event.
y
  end   
end
 

Runtime:addEventListener("touch"odczyt

To co różni nasz kod od poprzedniego to dodana obsługa fazy zdarzenia moved. Dzięki temu dotknięty obiekt będzie przemieszczał się w te miejsca ekranu, gdzie go palcem przemieścimy. Program zarówno w przypadku fazy began i moved ma robić to samo zatem można a nawet powinniśmy się zdecydować uprościć kod funkcji odczyt na:

function  odczyt(event
  if 
event.phase=="began" or event.phase== "moved" 
then 
    pilka_plazowa
.x=event.
x
    pilka_plazowa
.y=event.
y
  end 
end 

Jeśli wystąpi faza began lub moved to przemieszczamy obiekt w miejsce zdarzenia. Warto wkleić ten kod do edytora i przetestować co się będzie działo.

Czytaj dalej: Obsługa dotyku w smartfonach
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl