Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies



Tworzenie gier 2D i 3D
Animacja 2d
Grafika 3D
Tworzenie muzyki

Kącik początkującego

Gimp Prędkość obrotowa w grze

     W grze nieraz używa się prędkości obrotowej. Nasza piłka też może być "podkręcona". Da się ją ustawić na stałą co jest trochę nienaturalne, chyba że dostarcza się cały czas energię z zewnątrz ale można też ustawić tłumienie. Sprawdźmy to na przykładzie.

Aby nadać prędkość obrotową naszej piłce należy dodać

pilka_plazowa_mala.angularVelocity=1000

Wtedy pilka_plazowa_mala będzie się obracała z prędkością 1000 stopni na sekundę. Zatem gdy angularVelocity ustawimny na 50 to wtedy prędkość obrotowa wyniesie analogicznie czyli 500 stopni na sekundę.

corona_sdk_74.jpg

Ciężko ukazać ruch na statycznym obrazku, ale wystarczy  popatrzeć na zdjęcie obok a będzie widać, że pierwsza piłka ma inny kąt niż druga. Oczywiście polecam sprawdzić samemu, czyli dokleić zaprezentowaną wyżej linijkę do naszego kodu bazowego a sami zobaczymy, że piłka od samego początku kręci się w prawo.

Jak zrobić obrót w przeciwnym kierunku?

Wystarczy dać minus przed wartością, czyli np.:

pilka_plazowa_mala.angularVelocity=-1000

Teraz piłka będzie się kręcić ale w przeciwnym kierunku.

Jak tłumić prędkość obrotową?

     Niekiedy trzeba zasymulować prawdziwą rzeczywistość, czyli nadać prędkość wstępną piłce, jednak rzeczywiste siły napędzą obiekt ale on pod wpływem oporów stopniowo będzie tracił tą prędkość. Jak zatem tłumić prędkość obrotową? Za pomocą polecenia:

pilka_plazowa_mala.angularDamping=1

Zatem im wyższa wartość angularDumping tym szybciej wygaśnie ruch obrotowy.

corona_sdk_75.jpg

Teraz zauważmy, że na początku piłka będzie się bardzo szybko obracać, jednak powoli utraci swój pęd obrotowy. Napędzi się jeszcze trochę spadając po równi pochyłej...  A z resztą sprawdźcie sami!

Jak przyłożyć siłę obrotową do obiektu?

Funkcją, którą możemy się posłużyć, by nadać obiektowi prędkość obrotową jest:

obiekt:applyTorque(sila)

a także:

obiekt:applyAngularImpulse(sila)

Do tłumienia siły obrotowej możemy użyć wspomnianego już angularDamping.

Czytaj dalej: Fizyka w grach 2d - Android
Warning: include_once(includes/rss_fetch.php) [function.include-once]: failed to open stream: No such file or directory in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Warning: include_once() [function.include]: Failed opening 'includes/rss_fetch.php' for inclusion (include_path='.:/opt/alt/php52/usr/share/pear:/opt/alt/php52/usr/share/php') in /home/ekoinst/domains/pcwiedza.pl/public_html/tworzenie-gier/includes/funkcje.php on line 548

Różne

copyright © Pcwiedza.pl