Ta strona stosuje pliki cookies. Poczytaj co to jest w polityka cookies

Kursy i tutoriale wideo informatyczne


Inkscape - grafika wektorowa
Dobre programy - tutoriale

Kącik początkującego
Katalog stron
Graficzne
Audio
Edukacyjne

Gimp Jak zrobić ulotkę

     Gdy już umiemy obsługiwać program graficzny taki jak np. Inkscape, czy Gimp to te umiejętności powinniśmy wykorzystać praktycznie. Bo nie używane zdolności są takie jakby ich wcale nie było... Dziś spróbujemy utworzyć ulotkę.

    Zanim zaczniemy tworzyć to kilka słów wstępu na temat ulotek czym są i jak się je powinno tworzyć. W przeciwieństwie do stron internetowych, które nie zawsze muszą świecić różnymi wodotryskami a które w nadmiarze mogą wręcz zrazić czytelnika ulotki rządzą się swoimi prawami.

Uwaga! Jeśli chcesz pominąć ten wstęp i przejść od razu do praktyki wybierz: Jak zrobić ulotkę.

Ulotki mają to do siebie, że często mają coś reklamować a także zwracać uwagę. Gdy otrzymujemy całą masę ulotek to aby ktoś się nimi zainteresował trzeba próbować się wyróżnić z tłumu. Warto zrobić coś co będzie wręcz krzyczało "Przeczytaj mnie!!!"...

Mało wyrazista ulotka

     Jeśli zrobimy ulotkę szarą monotonną wówczas może się okazać, że nie spełni ona swojej roli. Pamiętam jak przeglądałem różne ulotki dotyczące pizzy i gdy ulotka nie za bardzo w mojej ocenie wyglądała profesjonalnie wówczas jakoś wolałem dzwonić do innej pizzerii, która wykonała ulotki przynajmniej w kolorze... Jakość ulotki jest też trochę w pewnym sensie wizytówką firmy. Oczywiście nie musi ona być w kolorze, ale wówczas warto to czymś innym nadrobić np. jakimś artystycznym akcentem.

Jak wiadomo ulotka nie może być też jednym wielkim krzykiem. Powinna zawierać w sobie coś co przyciągnie uwagę na początku, by potencjalny klient choć chwilę zatrzymał się na niej i choć zobaczył o co w niej chodzi, jednak pozostałe elementy powinny informować w normalny sposób czym się zajmujemy i co mamy do zaoferowania.

Oczywiście to zwrócenie uwagi powinno być etyczne, nie powinno się tworzyć rzeczy, które gorszyć czytelnika, czy też namawiać go do złego.

Ważne jest też to, by ulotka była czytelna i osoba która bierze ją do ręki po krótkiej chwili dowiedziała się czego ona dotyczy i zyska, kiedy zdecyduje się na skorzytanie z naszej oferty.

Nadaj wartość swoim ulotkom

    Oprócz tego pierwszego zwrócenia uwagi i tekstu ofertowego powinno być również coś co zatrzyma czytelnika i sprawi, że być może nie wyrzuci ulotki do kosza. Tym czymś może być nadanie ulotce specjalnej wartości.

Jak tego dokonać?

      Otóż wystarczy, że napiszemy na niej, że z tą ulotką w sklepie otrzymamy 10% rabatu na dane usługi, czy towary. Dzięki temu, być może klient od razu nie wyrzuci ulotki lecz zostawi ją z myślą, że może się kiedyś przyda. To już duży sukces!

Być może nie skorzysta z tej promocji, jednak to, że zostawił naszą ulotkę może procentować choćby tym, że ktoś z domowników się nią zainteresuje lub też chociaż zapamięta się bardziej nasza marka, bo jeśli nawet ulotka zostanie wyrzucona za jakiś czas to potencjalny klient prawdopodobnie zobaczy ją po raz drugi... A jak wiadomo to też jest ważne bo niektóre fakty zapamiętuje się gdy się powtarzają tak jak np. przy nauce angielskiego.

Jaka korzyść płynie z tego faktu?

    Otóż gdy np. prowadzimy sklep z telewizorami, wówczas być może klient zapamięta sobie, że na tej i tej ulicy jest taki sklep i w przyszłości zada sobie pytanie: "Gdzie mógłbym kupić telewizor?" to być może nawet bez ulotki do nas trafi...

Teraz po przydługim wstępie zapraszam na mały tutorial jak zrobić prostą ulotkę:



Czytaj dalej: Jak zrobić ulotkę cz.2
Ebooki




copyright © Pcwiedza.pl